Wat is je achtergrond?  

In Januari 2021 heb ik mijn bachelor International Affairs met een minor in Economics afgerond. Deze studie heb ik gevolgd op Wofford College in South Carolina waar ik ook onderdeel was van het collegiate “soccer”-team, in Nederland zeggen we natuurlijk voetbal, in plaats van soccer. In totaal heb ik 3,5 jaar in Amerika gestudeerd waar ik enorm veel nieuwe mensen heb leren kennen, door het land heb gereisd en veel verschillende culturen heb ervaren. Gelukkig kwam ik tijdens de vakanties vaak terug naar Nederland, je mist soms toch wel ons kleine kikkerlandje.  

Na mijn studie wilde ik mijn werkervaring vergroten voordat ik zou doorstuderen, daarom koos ik ervoor om eerst stage te lopen. Tijdens mijn stage bij Hague Corporate Affairs ben ik in contact gekomen met de Nederlandse politieke landschap, hier heb ik enorm veel geleerd en ben ik ook in contact gekomen met veel gave en erg slimme mensen; kuch kuch Johan. Want ja tijdens mijn stage ben ik ook in contact gekomen met Johan, de co-founder van Polpo.  

Na mijn stage ben ik begonnen met de Master of Business administration op de Vrije Universiteit van Amsterdam waar ik me ga specialiseren op International Management. Dit is een enorm leuke ervaring, maar de vraag is kan je de kennis van de studie ook in praktijk brengen? Gelukkig hadden Johan en ik nog contact en zou er bijna geen betere combinatie zijn dan bij Polpo om mijn kennis te benutten, het politieke landschap in combinatie met het bedrijfskundige aspect. Daarom ben ik dan ook enorm blij dat ik mijn studie met een baan bij Polpo kan combineren! 

Wat is voor jou de ideale vrijetijdsbesteding? 

Ik ben wat betreft mijn vrijetijdsbesteding enorm divers. Bijvoorbeeld hou ik er heel erg van om na werk of mijn studie rustig op de bank een podcast te luisteren of een boek te lezen, maar ik doe ook nog steeds aan voetbal en probeer ook nog zo vaak als ik kan naar de sportschool te gaan. Ik merk dat intensief sporten heel rustgevend en ook verhelderend kan werken.

Een dag in het leven van een customer success manager, hoe ziet dat er uit? 

We beginnen bij Polpo vaak met een daily start-up. Het idee is hier dat we even kort contact hebben met elkaar en dat we daarbij aangeven wat er op de planning staat en wat er recent gelukt is. We hebben met Polpo fysieke ruimtes waar we kunnen zitten in Amsterdam en Den Haag, maar we doen ook veel digitaal. Daarom is het zeker fijn om even af te stemmen waar iedereen mee bezig is en of we elkaar nog kunnen helpen. 

Daarnaast hou ik me bezig met de sociaals, denk ik mee aan de optimalisatie van het Polpo platform (zeker handig met mijn PA-achtergrond) en uiteindelijk het geven van trainingen. De interactie met Polpo gebruikers lijkt mij namelijk ook heel interessant. 

Waarom is customer success van belang voor een bedrijf als Polpo? 

Bij Polpo helpen we natuurlijk veel professionals met het Polpo platform (politieke monitor) en het is erg belangrijk dat die tool zo efficient -en gebruiksvriendelijk als mogelijk werkt.  

Maar, daar stopt het natuurlijk niet, wat zijn namelijk alle handige features en hoe kan je die combineren? Daarom zorgen we er ook voor dat we in contact blijven met de klant om ze zo effectief mogelijk met de tool laten werken. In de public affairs wereld is er altijd een tekort aan tijd, dus laten wij als Polpo een oplossing zijn voor de vele professionals. 

Kennismaken met Daan? Stuur gerust een mailtje naar d.snellink@polpo.nl